Kolekcja

Niemieckie

W kinie naszych zachodnich sąsiadów nie brakuje wątków LGBT. Co ciekawe, to właśnie w Niemczech powstał film, który jest uznawany jako pierwszy film fabularny z homoseksualnymi bohaterami ( „Inaczej niż inni” - „Anders als die Andern” z 1919 roku). Współczesne kino niemieckie podejmuje tę tematykę na różne sposoby. Subtelny portret dorastania rysuje się w „Środku świata”, opowiadającym o romansie nastolatków (w roli głównej wspaniały Louis Hofmann, gwiazda serialu „Dark”). Poważniejsze problemy ukazuje m.in. „Jonathan" oraz „Dwie matki". W wielu filmach istotną rolę odgrywa Berlin. Miasto jako żywy bohater pojawia się w eksperymentalnych filmach „M/M” i „Pożądanie cię wyzwoli”. Jego ciemną stronę odkrywamy w dokumencie o prostytucji młodych chłopaków, „Chłopcy z Dworca Zoo”.

Jonathan

23-letni Jonathan od dawna opiekuje się chorym ojcem i prowadzi rodzinne gospodarstwo. Ciężki stan ojca i napięte relacje między domownikami sprawiają, że atmosfera nie jest najlepsza. Jonathan przypuszcza, że ma to jakiś związek z jego matką, która zmarła, kiedy był jeszcze dzieckiem. Jednak na próżno próbuje się o niej czegoś dowiedzieć. Kiedy stan skłóconego z rodziną ojca się pogarsza, niespodziewanie w domu pojawia się jego przyjaciel z młodości, który chce się nim zaopiekować.

Środek świata

Siedemnastoletni Phil mieszka z ekscentryczną matką i zamkniętą sobie siostrą w małym miasteczku. Po powrocie z letniego obozu wydaje się, że jego życie wróci do normy - znów zacznie szkołę i będzie spędzał cały wolny czas z najlepszą przyjaciółką. W jego klasie pojawia się jednak zabójczo piękny Nicholas, w którym zakochuje się bez pamięci.

Mario

Mario gra jako napastnik w rozwijającym się klubie piłkarskim. Jako jeden z lepszych zawodników ma szansę na miejsce w drużynie. Liczy na nie także nowy w klubie Leon, który gra na tej samej pozycji i też świetnie sobie radzi. Jednak zamiast ze sobą konkurować, chłopaki zbliżają się do siebie i wkrótce się zakochują. Swoje uczucie muszą ukrywać przed kolegami z zespołu i władzami klubu. 

Siedemnaście

Nagrodzona za scenariusz historia siedemnastoletniej Pauli, która tuż przed końcem szkoły zakochuje się w przyjaciółce z klasy. Niestety Charlotte zdaje się tego nie zauważać i umawia się z Michaelem. Paula też próbuje znaleźć sobie chłopaka, ale nic z tego nie wychodzi. A co jeśli Charlotte dobrze wie, co Paula do niej czuje?

„Siedemnaście” to niekończące się dramaty poprzeplatane z pożądaniem, nudą, euforią i niepewnością, czyli wszystkim, co składa się na ten niepowtarzalny moment wchodzenia w dorosłość. „Cudowny film” według Rolling Stone.

Pożądanie cię wyzwoli

Amerykański pisarz przyjeżdża do Berlina w poszukiwaniu legendarnych klubów. Wraz ze swoją przyjaciółką bierze udział w psychodelicznych wystawach i dzikich performance'ach. Pewnego dnia poznaje młodego Rosjanina, który zajmuje się prostytucją. Wprowadza go w świat undergroundowowych imprez i klubów, który obu mężczyzn zmieni na zawsze – każdego na swój, specyficzny jak to miasto, sposób.

Dwie matki

Film opowiada o parze kobiet, które postanawiają mieć dziecko. Okazuje się, że nawet w kraju takim jak Niemcy, w którym osoby LGBT mają wiele praw, nadal nie jest to takie proste.

Jej kuzyn

Młody policjant Cibrail żyje szczęśliwie ze swoją dziewczyną Christiną w Berlinie. Mimo tureckiego pochodzenia udało mu się zintegrować z lokalną społecznością. Wszystko się jednak zmienia, kiedy w ich mieszkaniu zatrzymuje się kuzyn Christiny, Marco. Marco jest dj-em i wyoutowanym, imprezowym gejem.

Zabójczo przystojny

Nick ma mroczny charakter. Jeśli ktoś go pokocha, szybko odejdzie z tego świata. Przekonujemy się o tym już na samym początku. Tym razem Nick poznaje parę artystów. Fotografa Philippa i aktorkę Lili. Oboje ulegają urokowi Nicka, a więź między nimi coraz bardziej się zacieśnia...

Rok tygrysa

Tom jest zamkniętym w sobie chłopakiem, który mieszka ze swoją matką i siostrą. Kolekcjonuje maski, w których włamuje się do cudzych domów. Kiedy pewnej nocy trafia do mieszkania przystojnego nauczyciela historii, zaczyna mieć na jego punkcie obsesję.

Taksówką do klozetu

Berlin Zachodni, rok 1980. Frank prowadzi podwójne życie. Za dnia znany jest jako Pan Ripploh, oddany nauczyciel w państwowej szkole. Lubi swoją pracę, uczniów i kolegów, ale nie robi nic więcej poza tym, co jest od niego wymagane. W nocy i w weekendy, znany jako Peggy, poszukuje anonimowego seksu, często w miejscach publicznych. Czasami sprawdza prace domowe uczniom czekając na kolejnych mężczyzn w toalecie, ale to jedyny moment kiedy jego dwa światy się spotykają.

Po wschodniej stronie muru

Jest rok 1985, czyli jeszcze 4 lata do upadku muru berlińskiego. Felix z Zachodniego Berlina zakochuje się w Thomasie, który mieszka po wschodniej stronie muru. Przez pewien czas chłopcy utrzymują swoją relację dzięki temu, że Felix przyjeżdża na wschodnią stronę. Jednak godzina policyjna zmusza go za każdym razem do powrotu, zanim nastanie wieczór. Kiedy służby socjalistycznych Niemiec stają się podejrzliwe, Thomas postanawia, że ucieknie na Zachód.

Nevrland

17-letni Jakob jest zamkniętym w sobie gejem, który mieszka z ojcem i dziadkiem. Większość czasu przesiaduje w domu przy laptopie. Przez Internet poznaje starszego od siebie 26-letniego Kristjana, który chce go lepiej poznać. Jednak Jacob musi najpierw zmierzyć się ze strachem, który tkwi głęboko w jego podświadomości.

NEVRLAND to rzadki przykład kina LGBT z pogranicza thrillera i horroru. Ta mroczna, psychologiczna historia na pewno spodoba się fanom mocniejszych wrażeń.
 

Pieśń Orfeusza

Dwóch najlepszych przyjaciół z Berlina wygrywa wycieczkę do Grecji. Podczas jednej z wycieczek gubią się na wyspie. Muszą spędzić noc razem w jaskini, gdzie obaj mają bardzo dziwny sen. Następnego dnia nic między nimi nie jest już takie samo.

Darkroom

Lars, pielęgniarz z Saarbrucken, przeprowadza się do Berlina ze swoim kochankiem Rolandem. Remontują mieszkanie, do którego chcą się razem wprowadzić i wydają się być szczęśliwą parą. Roland jednak nie wie o wszystkim: Lars potajemnie eksploruje nocne życie Berlina, eksperymentując ze śmiertelną trucizną.

W swoim nowym filmie kontrowersyjny, pionierski reżyser i legendarny działacz LGBT - Rosa von Praunheim (Chłopcy z Dworca Zoo) skupia się na prawdziwej sprawie karnej z udziałem niemieckiego seryjnego mordercy.

Przyszłość należy do nas

Parvis jest młodym, przystojnym Niemcem, którego rodzice wyemigrowali z Iranu. Jest wyoutowanym gejem i chętnie umawia się na randki na Grindrze. Wkurza go, kiedy spotyka się z dyskryminacją ze względu na swoje pochodzenie. Kiedy zostaje przyłapany na kradzieży w sklepie, musi za karę wykonać prace społeczne w ośrodku dla uchodźców. Poznaje tam Irańczyka Amona i jego siostrę. Parvis i Amon zakochują się w sobie, ale szybko odkrywają, że w Niemczech nie są na takich samych prawach.

Zdobywca Nagrody Teddy dla najlepszego filmu LGBT+ na Berlinale 2020.