Męskie szorty 6 - Cena odwagi /
Boys on Film

Kłopot z odtwarzaniem

Sprawdź połączenie z internetem i spróbuj ponownie.

Zobacz wskazówki i pomoc

Zainstaluj Adobe Flash

Twoja przeglądarka wymaga zainstalowania darmowej wtyczki Adobe Flash.

Kliknij aby pobrać

Zobacz także wskazówki i pomoc
aby przejrzeć listę zalecanych przeglądarek dla Twojego systemu.

Męskie szorty 6 - Cena odwagi /
Boys on Film

Ocena: 3.5 / 5 (243 głosy)

    Dlaczego warto obejrzeć

  •   10 nowych, wyrazistych krótkometrażówek
  •   selekcja Peccadillo Pictures
  •   ponad 2 godziny filmów

Opis

Seria "Męskie szorty" wraca do formy z kolejnym, ponad dwugodzinnym zestawem nagradzanych krótkometrażówek. Tym, co je łączy jest odwaga w opowiadaniu historii, ale i odwaga przedstawianych w nich bohaterów, którzy walczą o prawo do bycia sobą.

 

DANIEL - Wielka Brytania,14 min.

Daniel studiuje w Londynie i dorabia jako escort. Pewnego dnia jego najlepsza przyjaciółka przedstawia mu swojego nowego chłopaka. Spotkanie przynosi niespodziewane konsekwencje. 

PRZYJACIEL - Holandia, 12 min.

Młody mężczyzna towarzyszy swojemu byłemu chłopakowi podczas testu na HIV. Niekomfortowe z początku spotkanie staje się okazją do rozmowy o wzajemnych uczuciach. Może nie jest jeszcze za późno, by spróbować od nowa?

POŁOWA ŻYCIA - Indonezja/USA/Holandia, 12 min.

Młody aktywista z Egiptu opowiada o życiu osób LGBT w coraz bardziej opresyjnej rzeczywistości w swoim kraju.

ROZBIERZ MNIE - Szwecja, 15 min.

Micke poznaje na imprezie Mikaelę i od razu wie, że jest w niej coś wyjątkowego. Kiedy dziewczyna oznajmia mu, że jest transseksualna, chłopak jest zdezorientowany. Kiedy mija pierwszy szok, pojawia się ciekawość.

KOLOR JEGO WŁOSÓW - Wielka Brytania, 23 min.

Film oparty na niezrealizowanym do tej pory scenariuszu z 1964 roku, kiedy to w Wielkiej Brytanii homoseksualizm wciąż był nielegalny. Niezwykłe połączenie dramatu i dokumentu pokazujące queerowe życie przed i po częściowej legalizacji w 1967 roku. W roli głównej znany z Pięknego kraju, nominowany do nagrody BAFTA Josh O'Connor.

ZUCH DZIEWCZYNA - Wielka Brytania, 5 min.

Krótka i prowokująca do myślenia historia o tym, jak postrzegamy samych siebie i jak płciowe określenia wpływają na naszą tożsamość. Film według pomysłu Ellie Kendrick znanej jako Meera Reed z „Gry o tron”.

WIECZÓR - Dania, 10 min.

Frederik i Matthias, dwaj koledzy ze szkoły, przeżyli właśnie ze sobą swój pierwszy raz. Podczas gdy Matthias dobrze się z tym czuje i chce, by ich relacja dalej się rozwijała, Frederik ma problem ze swoim dopiero co odkrytym pożądaniem do drugiego chłopaka. Luźna kontynuacja filmu Popołudnie (Męskie szorty 2: Zderzenie światów).

AIDS: LEKARZE, PIELĘGNIARKI I ICH HISTORIE - Wielka Brytania, 26 min.

Lekarze i pielęgniarki, którzy zajmowali się pierwszymi ofiarami epidemii AIDS w latach 80. opowiadają o wyjątkowo trudnej sytuacji w jakiej się znaleźli i o zasadach, które musieli złamać, aby pomóc ignorowanym przez rząd pacjentom.

O TOBIE - Niemcy, 3 min..

Film twórcy B. (Męskie szorty 4: Obsesje). Młody chłopak nie może poradzić sobie z rozstaniem. Wspomina najpiękniejsze i najtrudniejsze momenty i wyobraża sobie swojego byłego z nowym partnerem.

MAMA WIE NAJLEPIEJ - Szwecja, 13 min.

Nastolatek przedstawia matce swojego chłopaka, z którym właśnie się spotkał. Ich rozmowa podczas powrotu do domu będzie dla niego bardzo niekomfortowa. Zwycięzca nagrody IRIS 2017. W roli głównej Alexander Gustavsson z filmu Nastolatki.

Obrazki

Komentarze

Czemu nie dokonca przetlmaczonego polowy zycia tam po angilsku pisze ze homosekulizm jest nieleglny w egpicie i grozi 3miesiecy do12 lat altego juz napolski nie przetlmaczono

Jak zwykle wybuchowa mieszanka. Obejrzeć trzeba wszystkie, może nie za jednym razem, że by wyrobić sobie własne, wyważone zdanie. Każdy film to na swój sposób perła sama w sobie. Choć różnią się gatunkowo między sobą, także technicznie, to łączy je moim zdaniem wspólna myśl: ludzie o ludziach dla ludzi. Gorąco polecam!

Dwie gwiazdki - za queerową historię UK i Josha O'connora oraz poruszający dokument o AIDS w połowie lat 80-tych. Reszta mocno średnia. Mam wrażenie, że często twórcy nie mają pojęcia jak skonkludować swoje opowieści. Nie można wszystkiego pozostawiać niedopowiedzeniom.