Kinematografia francuska słynie ze swojego niepowtarzalnego stylu. Jego wyznacznikami są przede wszystkim przygodność, oryginalna kreacja postaci, a także miłość do Paryża - miasta uznawanego za najbardziej przyjazne społeczności LGBT+. 

W "Naszym skrawku nieba" poznajemy mieszkającą w Paryżu parę gejów, żyjącą w półświatku, w którym ciało traktowane jest jak towar, a w "Sauvage" towarzyszymy sex workerowi, który podejmuje wyzwania swojej profesji, mając jednocześnie nadzieję na głębsze uczucia. Fanom kina drogi polecamy rozbrajające humorem "Krewetki w cekinach" oraz pełne napięcia seksualnego "Cztery dni we Francji""Lola" podejmuje temat trudnych relacji rodzinnych, ale także transpłciowości z ogromną wrażliwością. W nocny, surrealistyczny nastrój Paryża wprowadzi was "Atomowy wiek".
Polecamy gorąco zajrzeć do kolekcji francuskiej kinematografii! Bon visionnage!

 

 

Sauvage

Léo mieszka na ulicy i żeby przeżyć, spotyka się z mężczyznami za pieniądze. Jego najbliższy przyjaciel też się prostytuuje, ale ponieważ jest silniejszy, potrafi go obronić przed innymi chłopakami i niebezpiecznymi klientami. Léo bardzo by chciał, żeby ich przyjaźń przerodziła się w coś więcej, jednak w ich świecie nie ma miejsca na takie uczucia.

Cztery dni we Francji

Pierre ma 36 lat i jest już znużony monotonnym życiem w Paryżu u boku swojego partnera. Pewnego dnia wymyka się z domu i wyrusza w samotną podróż w nieznane. Przemierza malowniczą francuską prowincję swoim samochodem, a za kompas służy mu tylko Grindr. W międzyczasie jego chłopak Paul rusza za nim, śledząc go przy pomocy aplikacji. Między kochankami rozgrywa się wciągający miłosny pościg.

Atomowy wiek

Victor i Rainer to dwaj typowi młodzi francuscy hipsterzy. Jadą właśnie do centrum Paryża na melanż. Popijając Red Bula rozmawiają o Stone Roses i o tym, co ich czeka. W klubie Victor poznaje przypadkowe dziewczyny. Rainer wpada w oko chłopakowi. Testosteron buzuje, wymiana zdań kończy się bójką. Wszystko wygląda jak zwykła noc spędzona na mieście. Do czasu.

7 minut

Jean (Antoine Herbez) - 55-letni policjant, znajduje swojego syna Maxime'a i jego chłopaka powieszonych w pokoju hotelowym. Sekcja zwłok ujawnia, że Maxime zmarł w wyniku przedawkowania GHB dokładnie siedem minut po swoim chłopaku. Zrozpaczony ojciec rozpoczyna śledztwo, które prowadzi go wprost do klubu BISOU, gdzie poznaje Fabiena. Jean zaczyna mieszać żałobę z pragnieniem poznania świata syna i zacieśnia więź z nowo poznanym, młodym chłopakiem.

Krewetki w cekinach

Sportowa gwiazda i francuski mistrz olimpijski Matthias Le Golf pozwala sobie na homofobiczną uwagę podczas telewizyjnego wywiadu. Żeby być dopuszczonym do nadchodzących zawodów, musi przeprosić za swoją wypowiedź oraz… przygotować Krewetki w cekinach, amatorską gejowską drużynę piłki wodnej, do międzynarodowych rozgrywek Gay Games. Jednak ani Matthias, ani Krewetki nie są na to przygotowane.

Lola

Lola skończyła niedawno 18 lat, jest dziewczyną, która przechodzi tranzycję i właśnie dowiedziała się, że została zakwalifikowana na operacje z nią związane. Niestety krótko po tym przyszła też informacja, że zmarła jej ciężko chora mama, która do tej pory jako jedyna pomagała jej finansowo. Spełniając ostatnie życzenie mamy, Lola i jej ojciec (świetna rola gwiazdy francuskiego kina, nagrodzonego w Cannes za „Pianistkę”- Benoit'a Magimel'a), który wcześniej wyrzucił ją z domu i z którym nie miała kontaktu od dwóch lat, wyruszają do ich rodzinnego domu, aby zawieźć tam prochy.

Nasz skrawek nieba

Trzydziestoparoletni Vassili jest przystojnym mordercą. Jego ofiary to paryscy bogacze, którzy nie podejrzewają zagrożenia i wynajmują go na seks. Vassili brzydzi się nimi i odbierając im życie wymierza im ostateczną karę. Wszystko się zmienia, kiedy na pikiecie nad brzegiem Sekwany znajduje w zaroślach nieprzytomnego chłopaka o anielskiej urodzie. Zabiera go do domu i nadaje mu imię Angelo, bo ten nie pamięta nawet, kim jest. Mężczyźni zakochują się w sobie, a wkrótce też zostają wspólnikami w prostytucji. Angelo usiłuje jednak odciągnąć partnera od kolejnych zbrodni.