Peter von Kant /
Peter von Kant

Kłopot z odtwarzaniem

Sprawdź połączenie z internetem i spróbuj ponownie.

Zobacz wskazówki i pomoc

Zainstaluj Adobe Flash

Twoja przeglądarka wymaga zainstalowania darmowej wtyczki Adobe Flash.

Kliknij aby pobrać

Zobacz także wskazówki i pomoc
aby przejrzeć listę zalecanych przeglądarek dla Twojego systemu.

Peter von Kant /
Peter von Kant

Ocena: 3.1 / 5 (40 głosów)

    Dlaczego warto obejrzeć

  •   Nowy film mistrza kina LGBT+ François Ozona
  •   Burzliwa relacja mistrza i ucznia
  •   Kipiący erotyzmem

Opis

Znany reżyser całe dnie spędza w swojej luksusowej rezydencji, pracując nad scenariuszem kolejnego filmu. Pewnego dnia odwiedza go przyjaciółka, aktorka, jego dawna muza. Nie przychodzi jednak sama. Towarzyszy jej młody chłopak, którego poznała w trakcie egzotycznej podróży. Przystojny dwudziestolatek od pierwszej chwili robi na reżyserze piorunujące wrażenie.

François Ozon to francuski mistrz kina, który odważnie i czule sięga po wątki LGBT+. Możecie znać jego wcześniejsze filmy, między innymi "Lato '85", "Podwójny kochanek", czy "8 kobiet". W "Peterze von Kant" odwraca płeć bohaterów kultowych "Gorzkich łez Petry von Kant" Fassbindera i serwuje elektryzującą queerową melodramę, która otworzyła Festiwal Berlinale.

Śmiałe i odważne przepisanie klasyka queerowego kina – Ozon zamienia Fassbindera w gorący romans reżysera z pięknym Amirem.
Edge Media Network, Frank J. Avella edgemedianetwork.com

Bezwstydna opowieść o pożądaniu, manipulacji i odrazie – godne uwspółcześnienie queerowego klasyka.
Buzz Magazine, Hannah Collins buzzmag.co.uk

Khalil Gharbia wnosi pociągającą dwuznaczność i nieskrępowaną cielesność do roli Amira.
The Queer Review thequeerreview.com

Ozon serwuje barwny camp – stroje i emocje są tak przerysowane, że ‘kamp’ to jedyne słowo.
The Gay & Lesbian Review, Richard Schneider glreview.org

Rewerencyjny i dociekliwy zarazem – fascynujący seans, uczta dla oka.
The Queer Review thequeerreview.com

Obrazki

Komentarze

Lubię Fr. Ozona. lecz rozpasany camp - tak jak tutaj ... to już przesada. Podobnie zresztą jak w obrazie sprzed 25 lat "Krople wody na rozpalonych kamieniach". Może to dlatego, że oba nawiązują do Fassbindera, a może to celowy zamysł? De gustibus ...